Home

Wisdom is invisible.
It can only be gauged by a person’s actual conduct and behavior.

Saturday 26 May 2012

Calvin Klien

Calvin Klien 
Calvin Klein adalah seorang pereka fesyen yang berjaya dan pengasas jenama popular . Sebagai tambahan kepada pakaian, jenama Calvin Klein juga membuat dan menjual wangian serta jam tangan dan barang kemas.

Calvin Klein Richard telah dilahirkan pada 19 November, 1942 di Bronx dan ibu bapanya berturunan Hungary. Setelah tamat sekolah gred, Klein menghadiri Sekolah Tinggi Seni Industri dan seterusnya belajar di New York Fesyen Institut Teknologi. Pada usia 20 tahun, selepas lulus dari kolej, Klein telah memulakan aktif sebagai pereka semasa bekerja di pengilang cloaks dan guaman. Dari tahun 1962 hingga 1967, Klein mereka bentuk pakaian dan pakaian luar untuk pelbagai kedai-kedai di New York.

Semasa tahun formatif beliau, Klein menjadi anak didik Baron de Gunzburg yang terkenal dan telah diperkenalkan kepada pelbagai masyarakat yang tinggi. Pengenalan ini membantu untuk membuatkan Calvin Klein jenama yang terkenal walaupun sebelum pelancaran garis awal di tempat kejadian fesyen New York.


Pada tahun 1964, Klein berkahwin dengan isteri pertamanya, Jayne Pusat, dengan dan dia mempunyai seorang anak perempuan hasil perkahwinan itu. Mereka bercerai selepas 10 tahun perkahwinan.

Sepanjang perkahwinan mereka, bagaimanapun, Klein mampu untuk melancarkan syarikat beliau, Calvin Klein Inc Permulaan pada tahun 1968, selaras menumpukan pada merekabentuk kot wanita, disebabkan pengiktirafan yang meningkat untuk rekaannya, iaya telah membawa beliau kepada era yang baru didalam industri pakaian.

Pada tahun 1974, tahun yang sama dia bercerai,Calvin Klein memperkenalkan gaya baru jeans ketat yang dilancarkan beliau ke atas budaya fesyen yang popular. Dalam tahun-tahun sebelumnya, seluar jeans kerja yang dipadankan dan pakaian kasual, tetapi gaya baru Klein, dicampur dengan kempen pemasaran yang menampilkan Brooke Shields, membantu mempromosikan idea jeans pereka.

Klein terus mendefinisikan fesyen kontemporari dengan garis yang bersih dan gaya moden. Beliau memenangi Majlis  fashion Designers anugerah (CFDA) Amerika untuk  rekaan fesyen lelaki dan wanita pada tahun yang sama dan mendapat sokongan dan pujian di seluruh dunia fesyen.

Pada tahun 1986 Calvin Klein mengahwini Kelly Rektor. Walaupun mereka kemudiannya bercerai pada 2006, walaubagaimana pun kedua-dua tetap berkerjasama secara professional dan dan membuatkan rekaan  Klein dan Rektor kekal unggul di mata dunia.

Klein melancarkan garis wangian pada 1970-an dan lewat 1980-an . Aroma yang paling popular beliau termasuk Obsession, Eternity, and Escape. Pada tahun 1993, beliau membuat satu lagi fesyen langkah berani dengan memperkenalkan wangian uniseks yang bertajuk 'CK One'.

Pada tahun 2007, jenama Calvin Klein mula membuka kedai-kedai jenama di seluruh Amerika Syarikat. Harapan ini adalah untuk menguji pasaran terbuka dan akhirnya  Calvin Klein  metropolitan kawasan utama di sekitar AS dan seluruh dunia.

0 comments:

Post a Comment